Sidor

tisdag 17 april 2012

Google är min bästa vän, google...

porta san Giacomo, Assisi Såg på facebook att en studiekamrat skulle till Asissi - Umbrien, Italien. Frågade då om hon ville ha tips på restuarang.
Det ville hon. Att jag bara i huvudet visste vart den låg geografiskt va en annan sak.

Utifrån detta gick jag ut på google, sökte på restuaranger i Asissi, Umbrien och fick kartträffar.
Så sökte jag mig dit där jag trodde den låg, klickade på street view, snurrade runt och DÄR var den plötsligt. Den lilla restuarangen lite utanför turiststråken, familjeägd, från grunden lagad mat. Du kunde märka på pastan att den gjorts där och då.
Den godaste Italienska maten har jag ätit där. Hoppas nu att det är samma ägare och att de håller den kvalite de gjorde då.

Kul var det att hitta den och kul att få minnas lite.

Mitt älskade Italien!

Skulle jag bo i ett annat land skulle jag bo i Italien!!

Kram

1 kommentar:

  1. *ler* Ja, just det! Du skrev ju hos mig att du älskar Rom! Jag har inte haft förmånen att besöka Rom ännu - men det är nästa projekt. Det och Barcelona.

    Hoppas du inte har ont i huvudet idag!?

    Kram

    SvaraRadera