Sidor

söndag 22 april 2012

Jobbsöndag eller jobbig söndag...

Nej, det är en jobbsöndag, en lång sådan tyvärr.
Jag vet att jag kan mitt jobb så det kommer att gå bara bra.
Dessutom ska vi bara ha huliganerna konfirmanderna i två ynka timmar och jag är bra med ungdomar.

Nu skall jag snart till jobbet för att skriva ned orden jag skall säga senare idag på gudstjänsten vid 15. Ska fira gudstjänst med en annan typ av "huliganer". Nämligen de boende på ålderdomshem. Fast just dessa är riktigt trevliga.

Fast något som är lite roligt att jämföra det är tonårstjejer med "tanter" över 65. Visst de har sådant som bara ät typiskt för tanten som att jämföra "magproblem och avföring" medans tonårstjejen tja har hela registret av "osäkerhetsgrejer"mm. Ja jag generaliserar.
Men att ha mina tanter är som att ha vuxna tonåringar. Lite trotsiga, lite självcentrerade, ibland något bekväma, blir gärna uppassade.

Ledsen nu svävar jag iväg och hinner inte riktigt med min utsvävning. Ska skriva om detta senare en gång när jag har tid.

Kommer inte komma hem förrän vid 17 tiden i eftermiddag. Då är mannen fortfarande och bowlar.

Så idag träffas vi lite ikväll innan det är dags att lägga sig.

Nej nu på med lite smink osv

Kram

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Här är det också jobbsöndag.

    SvaraRadera
  2. Ulrika! Hoppas det gick väl? Och jag förstår din jämförelse. Till fullo... *ler*

    Kramar

    SvaraRadera