Sidor

måndag 7 maj 2012

Lev livet nu!

Tagen i helgen av maken.



Idag har jag lyckats vila även om vi var en sväng och handlade lite mitt på dagen. Har nämligen ocksålegat på soffan och kollat på film.


Tänkt mycket på Lena/houswife67 idag. Jag och min vän H brukar ibland snudda vid tanken om våra män skulle dö. Men vi brukar knappt klara av att säga orden; "Tänk om de skulle dö".
Det finns inte i vår värld. Men den finns där chansen att livet tar slut. Snabbt.


Självklart kan man inte leva som om man skall dö imorgon eller med skräcken att det kan vara slut strax.


Men man kan försöka leva livet ta vara på det, ta vara på tiden med sina nära och kära.


Imorgon är det väl tänkt att jag skall jobba igen. Men vet inte om jag orkar med hela dagen. Jobba måste jag för jag har en hel massa telefonsamtal att ringa. Hoppas att de hör vad jag säger bara :-)


Ta hamd om er och era kära!

Kram

Ps,
Måste tipsa om att det nu kommit färsk vitkål till affärerna. Vill ni göra en god middag?
Skär då vitkålen i inte alltför små bitar, koka i vatten till den mjuknat men inte förlorat all krispighet. Häll av men spara lite vatten. Gör en vit sås med lite av vattnet som vätska. Ha i vitkålen. Krydda med mycket vitpeppar.
Så har ni en stuvning.
Jag gillar att koka potatis till samt steka korv!

1 kommentar:

  1. Du som arbetar som präst vet hur snabbt livet kan förändras. Hur människor i chock beter sig fast alla är olika. Hur man kan undra vad Gud tänker när han plockar bort en sån person som Anders. Så frisk? stark o full av liv. Varför han inte fick leva vidare o vi fått våra 30 år ihop o hans lilla barnbarn fått lära känna morfar som var idolen.
    men det finns inga svar tyvärr...
    Kram o tack för dina ord.

    SvaraRadera