Sidor

måndag 11 juni 2012

Grannar

Usch, får ont i magen bara jag tänker på den ena. Om jag står med näsan så att jag är på väg in i huset, så gillar jag grannen till höger och skyr grannen till vänster.

Grannen till höger är det aldrig några problem med, mellan oss är det ett garage och ett område av träd och buskar.

Grannen till vänster, flyttade in för ca ett och ett halvt år sedan tror jag. Jag går helst inte ut i trädgården när hon är ute. Vilket hon är ofta.
Förra året var hon på oss och bara skällde. Idag satt jag på vår inglasade veranda och hörde hur hon var på grannen som angränsar deras tomt i nedre delen av trädgården.

Vi har ett uthus längst ned i vår trädgård så de grannarna märker vi knappt av.

Hur som helst är hon på dessa om liknande de saker hon var på oss om. De vill säga grenar som hänger över på hennes tomt. Kanske någon buske osv. Det verkade som om hon fick lite motargument i alla fall! Vilket gjorde att jag nästa ville gå till den grannen och säga tack.

Nu tror jag de står där i tomtgränsen och diskuterar.

Visst om det störde mig massor skulle jag kanske önska att grannen kapade en gren eller två. Men jag vill inte vara utan träden och buskarna de ger insynsskydd tycker jag.

Sedan är det ju inte så att björken hon klagade på är planterad av de som bor i det huset nu. Tomterna är snart 100 år gamla och flera av träden här ikring minst lika gamla.

Tror grannen sa något som att, tänkte du inte på hur det såg ut när ni tittade på huset?

Ja, man kan ju inte vara sist att flytta in på en gata och börja kräva att alla grannar skall göra som man själv önskar.

Jag kan inte förstå vad lite träd och buskar i tomtgränsen kan störa. Men det är jag det...

Skulle gärna gå ut i trädgården nu men hon verkar vara på krigsstigen idag.
Självklart är vi ute samtidigt ibland, men inte ofta.

Tycker lite synd om hennes man som håller sig undan när hon sätter igång vad det verkar. Han såg också lite förvånad ut när vi fortsatte att hälsa på honom. Efter hennes utskällning. Vi har inget emot honom eller deras vuxna barn. Men hon är rent otrevlig. Usch.

Hur har ni det med grannar?

2 kommentarer:

  1. Usch för den känslan hemmavid - när man bara vill sitta och ha det skönt och lugnt. Vi har tackochlov bra grannar. Neutrala så där. *ler*

    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch för den känslan hemma. Där man vill ha det lugnt och skönt.

    Vi har tackochlov bra grannar - lite neutrala sådär.

    Ha en bra tisdag! Kram

    SvaraRadera