Sidor

söndag 3 juni 2012

Matigt

 Tänkte jag i bilder skulle ge er ett recept eller va jag nu skall kalla det. Hur som helst är det såhär jag gör potatisallad på färskpotatis.
Bjöd in kära vännen H och hennes man på kvällsfika/efterätt. Vet inte om jag knappt nämnt det här men H är ju gravid. Lite över halva tiden har gått och hon har nu en riktig gravidmage. Som jag älskar! Ikväll kunde jag inte låta bli att känna lite på den, men bara lite.
Nåja det blir ett inlägg en annan dag om detta. Jag tänker nämligen bli "bonusmoster"!
Hoppas ni haft en bra dag, här har det blåst massor!
Har haft en konfirmation idag som blev lyckad.


Blanchering av tomater. Detta örs för att man skall kunna få av skalet. Skär ett litet kryss i "botten" innan du lägger den i kokande vatten


Häe har jag "skalat" tomatena, idag lyxade jag än mer och urkärnade dem innan jag skar dem  bitar

Idag hade jag i gurka, paprika, tomaten, lite avokado (den va dålig), salladslök och kokt potatis som jag låter svalna lite.
Som smaksättare har använer jag några matskedar buljong och rapsolja eller olivolja, salt peppar och en hel del fransk el italiensk salladskrydda. Jag har gärna i mer avocado, fetaost och OLIVER.
Här ha jag förberett pajen som skulle bli till kvällsfika.
Här är den klar.



3 kommentarer:

  1. Du är så himla fin U.Jag uppskattar dej så oerhört mkt mer än vad jag visar.Som du hjälpte mej kring min morfars begravning, som du alltid sträcker ut en hand. Tack för att du finns. Stor kram A

    SvaraRadera
  2. Å så gott det ser ut !!
    Ha en bra måndag!!

    SvaraRadera
  3. Älskar potatissallad med avocado i, men brukar inte köra med tomater. Ha en bra dag!

    SvaraRadera