Sidor

onsdag 4 juli 2012

Är jag smålänning nu?!

När jag nu varit i Ullared på Gekås och kört bil med en wonderbaum hängande från backspegeln. Då är frågan om jag blivit smålänning på riktigt?

Vad tror du?

Detta får bli ett "sista" inlägg angående Ullaredsresan. Sedan skall jag skriva ett inlägg kommet ur inlägget jag skrev angående barnlöshet hade jag tänkt.

Resan ned gick som sagt hur bra som helst och att köra automat va en baggis. Att vi sedan körde en kombi med en wonderbaum hängandes fram log vi mest åt. Kändes mycket vuxet på något vis. Doftgranen hände där då förre ägaren rökt i bilen annars har jag väldigt svårt att tänka mig att H skulle ha en.

När vi klev in i varuhuset inträffade en sak, vi fick tunnelseende. Det var alldeles förmycket att ta in för att hjärnan och ögonen skulle hänga med. Ja och så ville vi ju hitta allt vi komit dit för.
Men med de tips vi fått från vänner och bekanta tyckte jag att handlandet gick bra. Inga problem att prova linnen och tröjor då man bar linne sedan innan. Plockade man desutom bort ALLA galgar på en gång trasslade de inte in sig.
Så tack för tipsen.

Att vara gravid och åka till Gekås verkar vara vanligt, för det kryllade av kvinnor med magen i vädret. Vilket jag förstår för det var mycket bra priser på kläder och annat till bebisar och barn.

Jag handlade en hel del till bara mig, en del julklappar och presenter samt saker som schampo och balsam mm till hemmet.

Tror jag berättar lite i bilder istället.


Här ser ni hissdörren

Innanför såg det ut såhär. Detta är bilder från Lia Hof där vi bodde. Sedan det byggdes 1911-14 har det i någon form varit "sjukhus", Tuberkolos, psykisksjukdom, långtidssjuka har bott där. Därav denna gigantiska hiss, som jag förstår att de velat kamoflera.


Här syns i princip allt jag handlade. Till mig själv handlade jag bland annat regnkappan ni kan se på nästa bild. Blev mycket glad för denna, då jag velat ha en i ca 4år. Mycket praktiskt om jag vill komma fram torr till ett dopsamtal då det regnar exempelvis. Eller bara går på en promenad. Snygg är den desutom! Hittade tre linnen, äntligen bhar desutom till mycket bra pris, billiga handdukar, hygienartiklar, plastpåsar, presentpapper, en metallfjäril som ni skall få se när den sitter där den skall, mobilhållare till armen så jag kan ha iphonen på ett bättre ställe än bhn då jag motionerar, lite presenter till bebisen som H väntar, för OJ så mycket fint till bebisar och barn det fanns att köpa! mm


Härligt mönster på min regnkappa va?!

Oj, oskarp bild...
Denna trodde jag köptes till Hs lillasyster (eller? ;-)).
Men då jag kom hem gav min kära man mig denna i födelsedagspresent!
Damerna på jobbet bekräftade att detta var ett mycket bra köp då de fick höra priset, (som jag ju inte vet något om egentligen).
ÄNTLIGEN äger jag en symaskin, jag kan sy knapphål, jag kan sy i trikå ja och raksöm och sicksack. Äntligen kan jag sy upp byxben, sy gardiner om jag vill mm Gillar egentligen att sy men då jag inte ägt någon symaskin har det inte blivit av.


Nej, nu skall jag återgå till det jag borde göra. Knappt tre dagar kvar sedan SEMESTER!

2 kommentarer:

  1. Nja, smålänning vet jag inte. Kanske en blandning av hälsing, sörmlänning, upplänning och smålänning, eller...?!

    Oj, det var en massa grejer som du fick med dig hem. Och notan slutade på...?

    Bra present! Anade du ingenting?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mkt bra present, jo jag visste att den va till mig. Men vi kanske lyckats lura Stefan så att han tror att jag inget visste.
      Notan slutade på tusenlappar.

      Kram

      Radera