Sidor

fredag 20 juli 2012

i

Internet har inte funkat hos svärmor. Idag fredag va vi och handlade och på affärens wifi funkade det någorlunda.

Igår var vi i skogen i två omgångar. Först jag S och svåger P. Vi kollade efter hjortron och svamp men hittade bara lite svamp.

Sedan va vi ute på geocaching igen med svärmor, svåger P och svåger T med familj. Hittade massor med blåbär som åkte in i munnen och sju "geocachar".




Här har S klättrat upp högt i ett träd för att skriva på en geocach.

Idag gav sig de tre bröderna samt en annan släkting iväg och fiskade. Klockan va två när de gav sig iväg. Och jag tänkte att till sex är de nog hemma.

Svärmor och jag åker och handlar. Efter ett bra tag säger hon att de skulle hämtas sju halv åtta.
Hade jag vetat det hade jag kanske protesterat lite.
Vi hade ätit frukost vid tio och fikat en bulle vid ett.

Jag läste ut min bok och sedan var det drygt tre timmar kvar innan de skulle komma hem.

När klockan va ungefär sex hade min svärmor inte ens antytt att hon tänkte förbereda maten. Jag borde inte va förvånad. Hon förbereder ALDRIG någon middag. När alla redan är hungriga brukar hon titta i frysen och se om det finns något. Och då blir det något av det som finns hemma. Om något finns pizza är annars lösningen.
Jag vet ni har hört det förr.

Hur som kommer hon på att någon potatissallad, strips, eller färdig potatisgratäng hade vi inte köpt.
Då tar jag tag i det och skalar potatis till ugnstekt klyftpotatis. Fixar sallad mm för annars hade hon börjat med allt vid halv niotiden då alla var skjutsade till rätt ställe och hon hemma.

Jag gillar min svärmor. Men vi ser väldigt olika på det här med mat!!

Imorgon bär det av hemåt för några dagar innan vi åker till Stockholm!
Ska bli roligt att komma dit och att träffa S mormor igen. Var två år och en dag sedan sist. Kom på att på tisdag har vi varit gifta i två år.
Längtar till Sthlm måste jag säga!

Denna kvinna som ju är min svärmors mamma. Hon ser till att det handlas hem mat. Att det finns frukost mm. Där behöver man aldrig gå hungrig. Snarare tvärtom. Men som ni säkert har förstått äter jag hellre, lite men ofta :-)

1 kommentar:

  1. Jag har lite svårt att förstå mig på det där med geocaching, men jag får väl sätta mig in i det någon gång.

    SvaraRadera