Sidor

fredag 17 augusti 2012

Lägerefterdyningar

Ja, ni.

Det finns många olika vinklingar, många olika sett att se på detta att vara på läger och komma tillbaka hem.

Det är ett otroligt roligt, arbetsamt, tröttsamt och slitsamt att vara på ett läger med 64 andra människor där de allra flesta är fjorton år gamla. Dessutom i åtta dagar.

Samtidigt så har vi varit på ett ställe där det är svårt att hålla kontakten med omvärlden för teckningen är dålig på telefonerna och internetåtkomsten sporadisk. Detta för med sig att jag har kunnat skjuta upp vissa samtal. Både sådana som jag borde ringa och då de sökt mig under lägret har jag kunnat säga; Jag är på läger kan jag ringa dig senare?
Så är jag då tillbaka och har ledig dag för första gången på elva dagar, en hel dag alltså. Måste vara ledig denna dag för att orka helgen! Men har redan ringt ett samtal. Hoppas kunna undvika de andra då jag faktiskt är ledig.

Det var väldigt skönt att sova i egen säng! (Ja inte bara sova...)

Igår åt vi mat ute för jag orkade inte laga mat men ikväll blir det hemlagad mat av mig!

Längtar efter nästa vecka då konfirmationen är över. Då skall jag vara ledig en hel vecka! Samla krafterna och återkomma till verkligheten  på riktigt!









1 kommentar:

  1. Förstår man är uttömd på mental energi ef ett sånt långläger. Men är det nödvändigt med så många dagar?? Kan ni inte dela upp det på 2 ggr??
    Ha en skön dag!!

    SvaraRadera