Sidor

måndag 27 augusti 2012

Otäckt

Ja, usch. Det var ingen rolig avslutning på dagen.

Hade bara en liten del av gräsmattan/mossmattan kvar att klippa. Sedan skulle vi äta upp äppelpajen som jag gjorde i lördags.
Det var en solig kväll och luften var hög. Inte alls så dumt att vara ute.

S hade tömt gräs i samma kompostbehållare strax innan mig men fick inte bettet/sticket förrän en bit bort.
Jag plockade bort äpplen och när det var gjort tog jag över gräsklipparen igen.

Skulle bara tömma en sista gång innan jag tog det sista.

Märker knappt att vad jag tror var getingar kommer ut och flyger mot mig. De är minst sagt arga.
Jag tar mig mot altanen, får första sticket på armen, märker samtidigt att två sitter i håret. Då jag inte ser dem försöker jag med mina trädgårdshansk beklädda händer att få bort dem.

Kommer in på altanen, tar av mig ena handsken och av med hörlurarna, skriker på S som hunnit upp i badrummet. Skriker någon gång till för jag vet inte hur jag ska få bort dem. En till sticker mig nästa på käken. Så lyckas jag få bort en ur håret och till sist den andra. Ska erkänna att jag blev rädd! Visste inte först hur många de va och var alla satt. Fick bort ngn på väg in som inte hann sticka.
Väl inne sticker den sista mig i låret på baksidan.
Usch och fy vad ont det gör att bli stungen i hårbotten kan jag tala om! Värker fortfarande, medans de andra bara känns.

Fick ju ett bett för någon vecka sedan och nu detta. Tur jag hade allergimedicin hemma.

Kram


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Men usch och fy! Verkligen tur att du hade medicin hemma! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad läskigt! Klart att du blev rädd, själv hade jag nästan fått panik. Men så skönt att du hade allergimedicin hemma! Man vet ju inte riktigt hur man reagerar när man är lite allergisk, särskilt inte när de sticker en i huvudet. Hoppas att ni kan bli av med getingboet.
    Kramar

    SvaraRadera