Sidor

onsdag 19 september 2012

hoppsan vad det hände

Oj då, vad det hände idag.
Lyckades vara effektiv på jobbet, med städning av kontor, predikoskrivande mm
Köpte också boken till "Astas" bokcirkel här i bloggdala, ska bli kul att läsa

Sedan kom jag hem och här hände det också saker, fållade upp byxor, sydde lite annat och sedan röjde jag bort allt tygskräp, gick lös på mina blommor så nu ser de fina ut igen, tog in två pelargoner som jag klippte ned, gjorde klart snickerskakan, röjde av diskbänken och diskade och så har jag bäddat om ja och faktiskt lite till, detta på två timmar.

Brukar bli väldigt effektiv om jag sätter en sluttid och så gör jag allt jag hinner och det jag inte hunnit med det får vara.

Blev lite full i skratt idag, när jag gick till bokhandeln såg jag pizzabagaren komma gåendes åt mitt håll men ändå på håll. Varpå han vinkar glatt.
Ja vi brukar hälsa på varandra även om vi ses utanför pizzerian, så pass ofta åt vi där ett tag, ja vi äter där ibland nu också...
Men nu vet han ju att jag är präst och han har tagit emot nattvard av mig.
Han har inte vinkat förr...

Har nu tittat på "bonde söker fru" och spelat in "arga snickarns" nybyggarna eller vad det heter kollade lite på båda först men...


Ja just set min systerson tog körkort idag! 

Sov gott

3 kommentarer:

  1. Vet hur skönt det är att känna att man faktiskt varit effektiv och du hade lyckats både på jobbet och hemma idag. Men tänk på att man faktiskt inte måste vara så effektiv alla dagar, det är helt okej att ta det lugnt hemma när man jobbar så mycket som du gör just nu. Ser fram emot att få se det du sytt :)
    Kramar Helena

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa att du hade en sådan dag idag!!! *ler* Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, vissa dagar får man mycket gjort..
    Ha en lika bra dag idag !!

    SvaraRadera