Sidor

måndag 3 september 2012

Post Finnkampen

Väldigt glad över att vara ledig idag då helgen varit minst sagt intensiv.
I lördags morse klockan 04,45 ringde min väckarklocka och det var bara att masa sig ur sängen. Hade varit klok nog och gjort hallonsmoothie, som stod klar och väntade oss i kylen.
Bara att sörpla i sig "frukosten".

Sedan började färden klockan 06, med en rejäl omväg via Vetlanda, för inte kunde chefen ta sig till Eksjö eller Nässjö inte... Det var fler som steg av och på där men...

Så hamnade vi på Rasta och där väntade inte jag mig annat än kaffe och kanske en halv fralla med ost. Men borden var dukade och vi fick en full frukost, kaffe, juice, bröd, flera olika pålägg, ägg, yoghurt, gröt. Så nu fick vi i oss så vi klarade oss.

Tillslut framme i Göteborg för boende på Clarion Post Hotell, rummen var inte klara när vi kom så det blev en tur på stan. Hittade ett trevligt "fik" där vi satt ute och nästan blåste bort.
När vi kom tillbaka till hotellet en dryg halvtimme innan vi skulle till Ullevi [nya gamla], tänkte jag att nu borde visa rum hunnit bli färdiga. Frågade och vi fick vårt rum vilket var väldigt skönt, ibland är det bra att ha varit ute och åkt lite i alla fall.

Måste säga att det inte bara var en bra säng, det var ett mycket välutrustat rum. Hm det lät konstigt, men det fanns allt man kunde tänka sig behöva för någon natt på hotell.
Vi hade riktigt bra platser alldeles vid målgången för alla sprinttävlingar och ibland även vid starten beroende på hur lång sträcka som skulle springas.
Mustafa Mohammed, strax innan sitt långlopp, måste erkänna att det står still angående distansens längd men det är inte det som är det viktiga. Banan är ju bara 400m så alla distanser som var längre sprangs/löptes ju i varv på varv. Kanske såg ni detta lopp på tv, gjorde ni inte det kan jag säga att det var så roligt att titta på. "Musse" och de två andra svenskarna leder i något varv, sedan "tappar" Mustafa och lägger sig precis framför de två snabbaste finländarna. Undrade om det var annat än taktik för inte såg han så sliten ut. Det var inget annat än taktik! För nog sprang han ikapp de två andra svenskarna igen och minns jag inte fel så vann hann ju loppet!

Det var en upplevelse att befinna sig på plats på en så stor tävling. Jag upplevde inte att det på vår sida av Ullevi var så lite folk, men visst kunde det varit fler. Kan absolut tänka mig att åka igen på Finnkampen, när den går i Sverige. 

har lite fler bilder och lite annat att skriva om men det får bli i ett till inlägg senare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar