Sidor

söndag 14 oktober 2012

Phu är inte detta en vilodag?!

Jobbat fyra timmar, tränat & duschat, ätit...
Åh nu ska jag strax iväg igen för ytterligare arbete och ytterligare ett kyrkkaffe.
Denna gång med skördeauktion.

Samtidigt är jag tacksam för att jag har ett jobb att gå till. Som också gör att jag kan njuta av att göra ingenting.

Men nu behöver jag vila!

Kanske kan lura mannen att steka pannkakor till sen middagsmat.

Nej, av med mjukiskläder och på med prästkrage.

Kram

Lite Arvid abstinens har jag visst.


Kram Ulrika

3 kommentarer:

  1. Det är lite ironiskt att den arbetskategori som är mest medveten om att söndagen är en helgad vilodag arbetar som attan på just den dagen :-D Ha en bra arbetsdag, då :-)

    SvaraRadera
  2. Jahaa, fick en fråga idag av L - "Mamma , vilka jobbar en söndag?". Jag räknade upp bland andra präster. Han blev helt förbluffad. Och undrade om ni hade söndag en annan dag...

    Se till att vila lite.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare :))
    Se till att vila nu, kram.

    SvaraRadera