Sidor

tisdag 23 oktober 2012

Va?! Kyrkklockorna ringer en tisdag.

Hade ingen aning om att jag försovit mig i förmiddags.
Tänkte då jag ska jobba till åtta kvart över åtta ikväll, kan jag börja vid nio.
Sätter mig i bilen vid nio och hör kyrkklockan slå.
Konstigt tänker jag, märkligt också att deg va så mkt bilar på parkeringen.

Börjar ana att jag nog ska vara i kyrkan. Tittar i kalendern och mkt riktigt jag ska vara där.
Möte mellan nio och elva.

Vid fikat efter den lilla gudstjänsten hör jag att vi ska hålla på till tolv och därefter äta lunch ihop.

Suck hade helst velat åka hem och börja om min dag idag.

Jobb till åtta ikväll.




Kram Ulrika

1 kommentar:

  1. "Äntligen stod prästen i prediksstolen" :-) Du får säga att du testade en Selma Lagerlöf. Fast du var väl inte bakis som Gösta Berling var... ;-)

    SvaraRadera