Sidor

söndag 18 november 2012

Bröllopsfixaren

Ja vad ska jag säga. Läs hennes andra bok "En liten hattaffär på hörnet", den är vad jag minns fylld av nyanser, noga beskrivningar av färger former. Ja för att enkelt förklara minns jag att den hade ett rikare språk.

Bröllopsfixaren tycker jag var slätstruken, dröjde nog nästan två tredjedelar innan jag tyckte den var något att ha. Det hade kunnat vara en riktigt bra bok, men den saknade riktigt bra personporträtt, den saknade det där lilla extra helt enkelt.

Jag har två riktiga favoritförfattare, den ena är Nora Roberts, jag har nog läst alla hennes böcker som är översatta till svenska, även de hon skrivit under annat namn. Tror det kan vara 30 - talet böcker vid det här laget. Jag har ALDRIG blivit besviken.
Den andra är Tamara McKinley, har kanske inte tyckt att alla hennes böcker varit toppenbra. Men kan inte heller minnas att jag blivit besviken på hennes böcker.

vad vill jag med detta, jo efter att ha läst "hattaffärsboken" kände jag ju på mig att denna bok är toppen. Känns nu som platt fall, jag har inte fått en till favoritförfattare. Tyvärr.

Boken handlar om en mor och tre döttrar, modern är änka med ett toppenäktenskap bakom sig fyllt av kärlek, vänskap och respekt. Detta vill hon även hennes döttrar, detta skulle som sagt kunnat leda till intriger, passion mm. Ja lite passion blir det men...

Ja ja, nu är boken läst. Nu kommer Ergo Sum att välja nästa bok så får vi se vad det blir. Kul att läsa böcker man inte väljer själv.


4 kommentarer:

  1. Det verkar som om vi alla upplevde boken ungefär likadant.
    Men det är härligt att vara del av en bokcirkel tycker jag. Kram

    SvaraRadera
  2. *ler* Se där! Vad synd att hon inte nådde upp till den nivån du upplevt att hon nådde med andra böcker!! Men. Samtidigt är det ju jättekul att läsa författare man inte skulle läst annars.. Så Tack!

    Hoppas din veck blir bra!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ha ha kanske jag och min amningshjärna men jag tyckte den var ganska bra. Var ungefär vad jag orkade med just nu tror jag. Hade dessutom inte läst någonting av henne tidigare så hade inget att jämföra med heller. Kramar

    SvaraRadera