Sidor

onsdag 7 november 2012

Krock i semenariemiljö

När vi var på första kurstillfället kom vi fram till att man måste få provtänka. Vilket betyder att just nu tänker jag det här, det sker NU och jag vill dela det med er.

Jag är inte så spontan som människa. Kan vara medvetet naiv. I en hel del sammanhang blir jag den som lyssnar och betraktar. Jag är reflekterande, tänker mycket...

När jag hamnar på seminarier och liknande möten. Då kan jag inte va tyst, där är jag spontan, provtänker massor. Tanken kommer och i nästa sekund är den också sagd. Utan att det för den delen är en tanke jag behåller som något jag tycker/tänker/menar. Om ni fortfarande är med mig i tanken.

Jag betedde mig på samma sett idag ( inte så mkt sist vi träffades). Det passade inte in alls i denna mindre grupp. Jag blev av en person på ett halvdiskret sett "lilla gummad". Ursäkta uttrycket. Kände mig plötsligt korkad vilket jag vet att jag inte är. Idag lyckades jag bara inte tona ned mig själv.
Eller jo vid lunchen och efter lunch, för det skar sig, vi krockade jag och de andra. Mitt sett passade inte in. Så jag tystnade.

Nåja, är tacksam över att jag nu vet att jag bör dämpa mig lite. Att de inte uppfattade mina spontana tankar som just spontana. Utan snarare som att jag var lite pantad/korkad.

Även detta är mina tankar NU, kanske inte mina tankar imorgon.

Kram Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar