Sidor

söndag 13 januari 2013

Saker jag gillar just nu!


I fredags fick jag höra detta underbara stycke där saxofonen spelades av en ung man på sin morfars begravning. Tycker all musik till denna film är underbar. Men detta är medryckande och det är saxofon som spelas...
Svag för saxofon...

Sportsändningarna på ettan och tvåan, det vill säga skidor på längden och utförs och med ett gevär på ryggen. DET är vinter och helg för mig, det blir nästan inte helg för mig vintertid om jag inte får se skidor på tv. Och lyssna till kommentatorerna!

Igår kväll gjorde vi varm choklad till kvällssmörgåsen, hade ätit tidig middag. OCH det är så vansinnigt gott med riktigt varm choklad och ostsmörgås att. Ja det är nästan det godaste jag vet faktiskt. Dessutom rymmer denna dryck en hel massa underbara minnen, precis som skidor på tv.

Det är härliga barndomsminnen som är förknippade med detta. Var med i friluftsfrämjandet och var med i "Mulle" osv. Hade då gärna med mig varm choklad och "husmansknäckebrödssmörgåsar" med ost, som sedan åts vid elden.

Nähä, nu är det nog bäst att hänga tvätt och börja med maten!

1 kommentar:

  1. Ja, varm choklad är bara såååå gott !!
    Det får bli dagens frukost !!
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera