Sidor

måndag 11 februari 2013

"Att se ut"

Är ledig så jag tar det lugnt, har tittat på ett inspelat Bones.
Så zappade jag lite för att kolla om det var något jag ville se eller om jag skulle göra något annat.

Tryckte precis av tvn när denna kvinna dök upp i rutan
Hon är en "husfru"helt klart sönderopererad, kan inte prata ordentligt. Jag var tvungen att sätta på tvn igen!
Visst de flesta har ju gjort en eller annan operation eller sprutat in lite botox eller gjort lite aggressiva ansiktsbehandlingar osv
Men denna kvinna har ju vad jag kan se gjort för många!

Vad jag förstår är hennes dotter med och det syns tydligt att hon också opererat sig. Hur kan hon ens fundera på att göra det när hennes mamma ser ut så här?!

Kvinnan kan inte röra sin mun, kan inte prata ordentligt.

Visst kan man vara mån om sitt utseende, självklart kan man unna sig en ansiktsbehandling eller två, håller ögonlocken på att täcka hela ditt öga, har du nästan ingen byst och lider. Visst kan man behöva göra en operation som kan kallas skönhetsoperation. För att man faktiskt mår psykiskt dåligt! För att det  faktiskt behövs.

Oj, detta blev visst ett annat inlägg än vad det var tänkt... Hade bara tänkt förfasa mig lite över vad denna kvinna gjort med sig själv! Har egentligen inte tänkt så mycket på detta.

Men jag tycker oftast att vi blir vackrare och snyggare ju äldre vi blir så det så!

1 kommentar:

  1. Håller absolut med om att man blir vackrare med ålder. Och jag tycker faktiskt inte att man skall skönhetsoperera sig. Ty då faller man för idealet som en marknad skapat. Och jag har lite svårt att tycka att vi skall vika oss...

    Hoppas du tar hand om dig!

    Kramar

    SvaraRadera