Sidor

söndag 3 mars 2013

Att ta ledigt!

Nästa år skall jag INTE jobba denna söndag i alla fall inte förrän till kvällen. Jag tänker begära ledigt.
Är glad att jag nu i en paus hinner se femmilen.
Som ser väldigt lovande ut *pepparpeppar*

Blev idag tackad av en kvinna som är tre år äldre än mig för att hon gillar mina predikningar. Kom hem och hade en vänförfrågan på fb från henne. Bekräftade hennes förfrågan.
En liten stund senare kom detta

Hej Ulrika, tack för dina innerliga predikningar! Har tänkt säga det förr också men det har inte blivit av!
Du berör verkligen med dina ord, sitter med tårar i ögonen, blandat med ett leende och jag rannsakar mig själv, känner igen mig och orkar liksom lite till...! Tack!

Vad säger man? Svarade självklart och tackade, skrev att hennes ord får mig att orka en stund till.

Min man blev igår tillfrågad om han kunde tänka sig att hoppa in och spela en bowlingmatch. Så när jag kom hem vid halv ett ja så åkte han en kvart senare. Som tur var är det hemma, ja faktiskt bara några hundra meter bort.
Så kommer han hem vid fyratiden och jag åker strax efter halv fem.

Ska strax iväg för att handla lite, förstår inte hur jag tänkte i fredags när jag handlade. Jag är snarare en sådan som handlar hem lite för mycket och nu för lite.
Redan igår morse tog brödet slut, inga ägg osv
Funderar på om vi skall äta spagetti och köttfärssås eller hemmagjorda hamburgare...

Nu ser det inte riktigt lika lovande ut....på femmilen alltså...

Kram

3 kommentarer:

  1. Underbart med sån respons..
    Kram.

    SvaraRadera
  2. UNDERBART med sådan respons - det är verkligen sådant som gör att man orkar en liten liten stund till.. Annars måste jag säga att jag inte följer Vasaloppet alls.. (säger det i viskande ton, så att ingen annan hör.. ;)

    Kramar och ta hand om dig..

    SvaraRadera
  3. *ler* Hej du!
    Läste precis din kommentar inne hos mig på mitt senaste inlägg. Blev väldigt nyfiken. Vilket inlägg kände du dig bedrövad av? Vad i inlägget/kommentarerna fick dig att känna så?

    Det är ett intressant ämne, det här med lycklig, eller inte.. Det är nog svårt att få till en generell tolkning av lycka dessutom, ellerhur? För det som gör mig lycklig kanske är någon annans olycka.. Därför valde jag uttrycken "förnöjsamhet" eller avsaknad av. Så vackert ord, förnöjsamhet. Och DET känner jag att jag är allmer - förnöjsam. Härligt. :)

    Kramar

    SvaraRadera