Sidor

torsdag 21 mars 2013

Borde inte...

...sitta här och skriva på just ett inlägg. Men hjärnan måste komma igång liksom fingrarna måste få fart på tangenterna.
Har massor av annat som borde skrivas inför de kommande dagarna.

Ska erkänna att jag tycker att det är riktigt skönt att inte "bry mig" så mycket om bloggen. Tittar kanske in på min sida, tittar ibland in hos er. Känner inget krav att blogga, för den delen nästan ingen lust heller för den delen.

Var ledig i början på denna vecka två dagar och tänkte innan min långledighet att dessa dagar skall jag skriva blogginlägg. Blogginlägg att spara lite på och lägga ut då och då. Skrev nästan klart bokrecensionen i och för sig och även ett annat litet men...

Nej, nog om det!

Det är mycket på gång rent arbetsmässigt nu när april närmar sig.
Börjar april med en resa till London inom jobbet. Vi skall ta med oss sjutton stycken unga ledare för en fyra dagars resa till London.
Där skall vi besköka svenska kyrkan i London, gå på en "aftonsång" i en av de stora katedralerna, shoppa, gå förbi slottet mm och åka till Harry Potter museét. Detta sker 2-5 april.

Har sedan ledig helg.

9-11 april är jag på kurs i Vadstena. Detta avslutar min kurs i Religionspedagogik 7,5p. SÅ skönt.

Ledig den 12e, jobbar 13e och 14e, ledig igen den 15e.

Sedan kommer några vanliga arbetsdagar innan jag till helgen den 19-21 åker iväg med konfirmander.

Detta blir sju nätter borta och det är en och en halv vecka kvar av april.

Sista veckan är peppar peppar än så länge relativt blank... Ja jobba några dagar skall jag men har ledig helg 27-28

Sedan är det visst Valborg vilket just nu känns så långt bort.
Känns som en fullspeckad april och dagarna fram till det blir april är fullmatade de med.

Inser nu att det kanske kan bli först i pingst som jag kan ta mig till mamma och pappa. Hm, ja ja vi får se.

Oj klockan är redan elva. Skall spendera eftermiddagen i kyrkan med besök av sjuor. De lär  väl inte tycka att det är så skoj att gå från sin skola och hit. Är nog nästan en kilometer vilket ju inte är långt men trotoarerna är än så länge oplogade. (drygt 20cm nysnö)

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Känner ungefär som du med bloggen nu så det blir inte så många inlägg.
    Vi åker till mamma och pappa nu i helgen. Måste kolla hur det är med sjuklingarna.
    Vet att Stefan fyllt år... känns som det är du och jag som alltid fixar nåt till gubbarna våra så jag tänkte faktiskt strunta i det nu. Tror inte de bryr sig, inte L i alla fall. Vad tror du?
    Ha det bra! // Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm - du verkar ha en hel del att göra du.. Är det så bra det? Ulrika, du måste tänka på dig själv ibland. Otroligt roligt med resan till London dock. Jag saknar just det med mina politikeruppdrag; det där att få resa och se nya platser TROTS en massa arbete...

    Önskar dig allt gott! Kramar

    SvaraRadera