Sidor

tisdag 30 april 2013

Egen bokhandel

Jag älskar hela tanken med en bokhandel, jag vill kunna ta i boken lockas av en snygg framsida, kanske se vad någon annan går och tittar på.

Ni vet bokhandeln i "You got mail" den älskar jag. Hittade denna sida som handlar om filmer med bokhandlar i, underbart!

Hur som helst så senast igår flög jag iväg på fantasins vingar och funderade på hur det skulle vara om jag tog över bokhandeln här i stan.
Tänkte att det första jag skulle göra var att undersöka om jag kunde klara mig utan att vara "ansluten" till en kedja.

Känner en av ägarna till bokhandeln, eller tja vi är bekanta med varandra. Känner hennes söner och lite andra släktingar dessutom. Så jag har funderat på varför de efter att de tog över bokhandlen inte gått loss.

Är i snitt inne i bokhandeln en gång i veckan skulle jag tro...

Tänkt att det nog har med trygghet att göra.

Så idag så var jag in i bokhandeln för att köpa kort och eventuell present till Zettan.

Då visar det sig att från och med imorgon står de på egna ben!
KUL detta ger dem lite mer frihet i valet av böcker mm

Var inne på vår förskola en timme idag och hittade denna fina Valborgseld och det är nog den jag ser idag om jag inte ser någon på tv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar