Sidor

fredag 31 maj 2013

Arbetshelg

  Ja i helgen skall jag ha en vigsel. Denna är lite speciell. Inte långt efter att jag flyttat hit fick jag ta en sådan där begravning som de flesta helst slipper. En kille på lite drygt tjugo år har kört ihjäl sig.
Han har nyligen blivit sambo med en tjej på tjugoett år.

Hon träffade en ny kille och det kändes som om hon tyckte det var lite genant att det gått så fort.

Jag har sedan tänkt, vad roligt det vore om jag skulle få viga henne en dag...

Det skall jag få göra imorgon! Det skall bli mycket speciellt att få dela denna glädjens dag också.
Misstänker att killen satt bland hennes förre sambos kamrater på begravningen.

Så ja, det känns som en mycket speciell vigsel och jag är glad att få hålla i den.

På söndag skall jag ha gudstjänst kl tio och sedan en musikgudstjänst kl halv åtta. HALV ÅTTA på kvällen....
Jaja, båda är på hemmaplan så jag hinner lite emellan.

Nu är det dags att skriva griftetal och vigseltal. Predikan till söndag är klar.

Kram

2 kommentarer:

  1. Det föreställer jag mig är en av de bästa bitarna med ditt jobb - att man får följa människor genom livet. Se vart de tar vägen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är något jag har att se fram emot, snart snart kommer konfirmander och vill gifta sig, döpa sina barn...
      Det är alltid kul när en och samma familj kommer tillbaka för olika cermonier i olika skeden av livet

      Radera