Sidor

tisdag 14 maj 2013

Det som varit, det som är och det som kommer

Har bara jobbat lite lite i helgen som var, vilket var väldigt skönt. Och har ju varit ledig igår.



I lördags åkte vi mot Horn för vi skulle till ett mindre slakteri och hämta ett slaktat vildsvin. Vakumpackat, fryst och klart.


Detta gjorde ju att jag fick åka på en liten biltur i det vackra landskapet som är nu. Tycker det är så härligt att åka ut med bilen och bara åka. Gjorde ofta det med mamma och pappa när jag var yngre. Bara tog en tur ofta med kaffekorg, även om det oftast dracks när vi väl kom hem för vi inte hittade någon bra plats...

Hamnade vid Hornsbergs säteri en mindre herrgård som låg så vackert mitt ute i skogen i östergötland. Hittade ingen bra bild tyvärr.











Denna vecka är lugn rent arbetsmässigt, finns säkert en hel del att göra och jag kan förbereda lite inför kommande veckor. Men det känns oroväckande lungt.

Så till det som kommer...

 Ska hit på minisemester, ledig fredag till tisdag.
Ja det är mamma och pappa som skall få "besök". Det skall bli härligt att få komma till hälsingland och att få umgås några dagar med mamma och pappa!

 Hittade denna när jag googlade på Arbrå, tydligen finns denna och heter Arbrå pelargon.

Nej, nu måste jag nog ta och jobba lite trots allt...

Hoppas ni får en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar