Sidor

tisdag 21 maj 2013

Minns

Minns när jag knappt två dagar innan midsommar för snart fem år sedan satt på ett tåg på den här sträckan.

Jag och S hade skickat flertalet sms den dagen.

Så kom tanken på att åka ned för att träffa honom.

Gick ut för att klaga lite på huvudvärk hos jobbarkompisarna.

Kontaktade H. Där kunde jag sova om jag ville.

Hur jag skulle ta mig till mamma och pappa dagen efter var en annan historia.

Något förvånat svarade S att visst ville han träffa mig.

Så jag jagade iväg hem. Skyllde på migrän på jobbet.

Cirka två timmar skulle resan ta.

Delvis utan teckning på mobilen. Undrar hur många sms H och S fick. Tyckte väl inte jag kunde skicka riktigt så många sms som jag ville till S så några blev till H.

Så stod han där.
Minns vilken T-shirt han hade.
Minns att han sträckte lite på sig för att se mig.
Händerna i fickan.

Härligt att minnas!!

Nu sitter jag på samma sträcka. Men på väg HEM!


Kram Ulrika

1 kommentar:

  1. Underbar resa "down memory lane".. Hoppas du haft en skön tid.

    SvaraRadera