Sidor

fredag 7 juni 2013

Älskade Arvid

Älskade Arvid på gräset hos sin mormor den 7 juni 2013

Nu ler ni säkert åt mig men jag har en teori. Den har att göra med teorin om att bebisar under graviditeten kan höra musik och också reagera positivt på tillexempel vaggvisor efter födsel. Om man sjungit för sin mage så att säga. De känner igen sin mammas röst.

Här kommer min teori; jag tror att en bebis inte bara kan känna igen sin mammas röst från tiden i magen, inte bara musik. UTAN även andra röster.

Jag är övertygad om att Arvid känner igen min röst (säkert också sin mormors), så mycket som vi umgicks och pratade jag och hans mamma under graviditeten.
Han har aldrig gråtit när jag träffat honom, JO det har han så klart gjort, men inte av att se mig eller när jag hälsat på honom.

I måndags hade hans mamma Me&i party. Då passade jag på att få en massa gos när hans mamma och mormor kollade kläder. Blev mer än lite glad då han tydde sig till mig när det blev lite mycket folk och han ville komma bort. Han var så nöjd hos mig. Tihi.


Att jag älskar denna lilla kille är det ingen tvekan om och just idag saknar jag honom massor, så pass att jag fick be hans mamma om ett foto. Då fick jag bland annat detta skickat till mig.

Arvid är en glad, go, lite busig kille och ganska bestämd.

Längtar efter att få dela hans liv.

Kram

2 kommentarer:

  1. Underbara du! ♥ Jättefint blogginlägg.
    Jag tror på din teori att barn faktiskt kan känna igen både ljud och röster som de hört mycket och ofta medan de fortfarande låg kvar i mammas mage. Kramar Helena

    SvaraRadera
  2. *ler* Jag tror också att din teori stämmer - att barn känner igen röster. Men de känner också igen äkta kärlek. Och du älskar honom!

    Kram

    SvaraRadera