Sidor

fredag 12 juli 2013

Vilken dag!

Ja städat har vi gjort idag! Skulle också kolla silen i duschen i källaren som vi nästan aldrig använder.
Visade sig finnas en massa äckligt köksjox i det. Bläk!
Så har nu rinkt tankservice som kommer på måndag. Antagligen början till stopp el bara väldigt igenkläggat i rören.
Var inte direkt vad jag hoppats på idag...
Men alla tre våningar är städade, dock inte vinden...
Källaren inte lika noga som de två andra. Härligt att ha det gjort!

Sedan har jag också hunnit med att baka



Lite ojämt stora men annars är jag nöjd.

Ikväll fick det också bli en sommarhöjdpunkt/tradition. Grillad korv och Portello helst skall det vara i Hälsingland och vid den sjö där pappa med syskon hade sommarstuga. För DÅ är det sommar. Men det gick bra hemma också.



Portello är en kolsyrad läskedryck som har sitt ursprung i Malmbergets bryggeri på 1920-talet. Det är en klassisk dryck i Norrland. Drycken blandas efter det gamla receptet och med riktigt socker. Portello tillverkas bland annat av Sundsvallsbryggeriet Vasa Bryggeri


Till sist målade jag naglarna med en ny favorit tyvärr gör bilden inte färgen rättvisa.

Nej nu måste jag sova!!

Kram Ulrika

1 kommentar: