Sidor

söndag 1 september 2013

Brevväxling

Idag har vi minst sagt växlande väder, annars har jag haft en riktigt bra dag.

Några av er minns säkert "Hannis" hon bloggade på "dengamlaameliaportalen"?!
Ska erkänna att jag glömt vad hennes blogg hette.
Vi har på olika sett haft kontakt genom åren, till och med pratat i telefon en gång.
I våras fick jag ett brev, ett handskrivet långt brev av henne. Blev så glad. För relativt många år sedan hade jag en vän som jag brevväxlade med. Vi hade gått på samma folkhögskola och höll sedan kontakten främst via brev. Långa, roliga, fina brev. Vi kunde måla en sida, "kuverten" var inte alltid heller vanliga enkla utan kunde bestå av lite allt möjligt. Helena och jag har också skrivit ett antal brev till vara dra vilket jag kan sakna ibland.
Jag började genast skriva ett svar på Hannis brev, sedan blev det trist nog liggande, tills i onsdags. Då skrev jag äntligen klart det, sedan skrev jag ett sms som talade om att nu äntligen var det på väg ett brev.




Vi har nu bestämt då vi båda gillar att skriva brev att detta måste bli en vana. Ska bli så spännande att lära känna henne. Så får vi se när vi kan ses, för det vill vi nog en dag. Tänk så olika vänskap kan se ut.

Skriver ni brev förhand?!


Annars idag har jag, tvättat, diskat, lagat mat, tagit en promenad och bakat muffins. De stora är lyxiga med marsankräm i och äpple. Bytte dock ut både en del socker mot kokossocker och delar av mjölet mot mandelmjöl, blev riktigt gott. Jag gillar mandel och kokossockret smakar lite kolaaktigt.


Hoppas ni tycker att det är ok med höst.
Kram

1 kommentar:

  1. Älskar handskrivna brev!! Har skrivit otaliga brev i mitt liv och att få brev var en av de största lyckorna som fanns.. Hoppas att ni verkligen fortsätter!

    Kramar

    SvaraRadera