Sidor

onsdag 4 september 2013

Ethels bakstuga i Kråkshult


Ibland är det bra att ha stora öron, det hade jag tidigare idag på jobbet. Hör hur några av "tanterna" pratar om denna bagarstugan. Så jag säger - Åh, har inte hunnit dit. Sett att hon får återbud ibland men det har aldrig passat.
Det visar sig att de bara är fem och det är bra om man är sex stycken för det passar bättre. Då kan man vara två och två när man bakar.
Så jag skall få följa med!!!! Sa att ni får gärna bestämma vad vi skall baka, de har ett visst antal limpor/frallor, ett visst antal vetedegs bullar/buttekakor och ett visst antal "småkakor" som man får välja bland.
Du får välja som grupp fem olika sorter, alla degar är förberedda när man sedan kommer dit så det är bara att baka.
Sedan får var och en med sig ca 40 av varje sort som man bakar, lite beroende på exempelvis om man bakar frallor eller limpor...Så runt 200 bakade artiklar kan man få med sig hem, har lånat en bild från deras fb-sida där de visar vad en person kan få med sig hem. Det behövs en och annan bil, som tur var har någon som skall med kombibil...
Det kostar en slant, men med tanke på vad man får med sig, att de förbereder alla degar så...
Det värsta är att min frys är relativt full. Får nog kolla om jag har sådant som är gammalt eller om det går att plocka om så det skapar mer plats.
har också länkat till en artikel/notis om denna bakstuga.

Kommer kanske vara lite mör för det är på måndagen efter jag kommer hem från resan. men jag får vila ordentligt på söndagen.

Ethels bakstuga

1 kommentar:

  1. Men åhhhh vad underbart!! Förstår att du ville vara med! Och du - om inte annat kan du ju alltid buda lite till mig!! Jag menar om du nu inte får plats i din frys.. ;))

    Kramar

    SvaraRadera