Sidor

torsdag 24 oktober 2013

I väntan på X


Jag har kommit på vad mitt fotoinlägg på bokstaven X skall vara och känner mig riktigt fyndig. Men det får vara till strax efter lunch.
Så länge kan ni följa dessa båda länkar till utmärkta fotoutmanings X

Vardag med Pi och Kakaobönan/min syster


Vaknade idag och tänkte NEJ JAG VILL INTE.
Gick upp, tvättade rent ansiktet, satte upp håret, sminkade mig, fick på mig ett par jeans och en tunika som är rymlig.
Hade gäärna stannat under täcket vill jag lova.

Skulle på dopsamtal vid ett. Men bara tanken på att behöva vara artig och trevlig kändes som alldeles för mycket.
Så ringer/vibrerar arbetstelefonen lite stillsamt. Det är dopfamiljen, de kan inte i eftermiddag, har fått läkartid.

Inte roligt för dem att de har läkartid, men SÅ skönt för mig att slippa.

Har lite texter jag behöver producera och då kan jag åka hem inom en timme. äta min lunch och sitta där i lugn och ro och skriva i eftermiddag.

Tills jag ikväll skall ha ett partylite party.


Vet ni jag har sett denna idag, äntligen efter dagar av regn och rusk.

Kram

1 kommentar: