Sidor

torsdag 28 november 2013

Så knasig

Dag hade jag igår.
Den började helt ok.

Sedan blev det bara värre.

Bland annat skulle jag sätta de sista våderna tapet, vilket gick bra. Men jag fick plocka bort en av larmdetektorerna. Vi frågade personen som installerade hur. Sett i underhållsläge sedan är det bara att skruva ned och sedan sätta upp.

Ja jo, nedplockandet var det inga större problem med. La enheten på ett bra ställe.
Satte upp den och då går sabotagelarm så larmcentralen som är kopplad till larmet ringer. En jättetrevlig kvinna.
Får hjälp, varningslampan slocknar. Allt är frid och fröjd.

Nja, jag är helt slut och klockan har hunnit bli nästan halv åtta. Jag har inte hunnit äta middag och behöver egentligen storhandla.
Åker och handlar, äter, slår in kalenderpaket, tittar på Greys Anatomy, vid elva ställer jag mig i duschen för att sedan sova.

Ser på telefonen att larmcentralen ringt... Ringer upp, de har pratat med S. Ett sabotagelarm hade utlösts...
När jag stod i duschen och ingen annan va hemma...
Badrummet ligger inte i närheten av tv-rummet.

Suck, antagligen har jag utan att jag kan förstå hur gjort ngt knas, eller så är de superkänsliga...

Nu hoppas jag dagen blir bättre för jag skall träffa Helena och Arvid. NU


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar