Sidor

söndag 8 december 2013

8e december - 2a advent



Vinnare i tävlingen blev Ergo Sum!
Grattis!
Både slumpen via dragning av min man och min tanke kring vinnare blev densamma!
Så M jag skickar vinsten till dig imorgon eller på tisdag.  


 Adventsljusen tänder vi ett efter ett: en brinnande bön för sanning och rätt.

Det första ska lysa i mig djupt här inne bevara mitt hjärta och värma mitt sinne.

Det andra ska lysa för alla jag känner att alla får plats och kan leva som vänner.

Det tredje ska lysa för alla som lider som kämpar och drömmer om lyckliga tider.

Det fjärde ska lysa för marken och skogen för luft och för hav och vår framtid på jorden.

Adventsljusen tänder vi ett efter ett: en brinnande bön för sanning och rätt.

Har haft en bra helg som avslutades med mycket bus tillsammans med älskade lilla A. Så på bästa alltså.
Ja det var trevligt att träffa alla vuxna som var där med.
Nu har vi fått snö så skottat har vi nyss gjort.

Trevlig andra advent på er! 

1 kommentar:

  1. Men ohhhhh, vad glad jag blir!! Verkligen! Tusen tack! Och vilken otroligt vacker dikt (text) om adventstid. Den måste jag skriva ner.

    Hoppas din helg varit fin! Kram

    SvaraRadera