Sidor

onsdag 26 februari 2014

Bokklubbsboken vald!

Svinhugg

Detta står på adlibris:
Det blir en dramatisk sommar i den lilla gotländska byn Kajpe Kviar. Tre män dör med bara några veckors mellanrum.

Efter varje dödsfall sitter två kvinnor i ett gammalt kapell och firar med champagne och snittar. Det är den jordnära Mirjam, läkaren som nyligen återvänt till sin hemö efter många års frånvaro, och hennes väninna och raka motsats, Hervor. Ivrigt påhejad av Hervor har Mirjam aktivt använt sig av tankekraft och lite annan kvinnlig list för att hämnas på de tre männen, som gjort henne mycket illa ...


Jag vet att jag tidigare uttryckt att jag helst inte läser svenska författare, eller ja rättare sagt böcker skrivna av svenska författare.
Men nu har jag valt en bok av en svensk författarinna i alla fall. Marianne Cedervall som har en trevlig hemsida där man kan få ta del av miljöerna där boken utspelar sig med mera.
Jag tycker också det är lite roligt att hon jobbar inom svenska kyrkan.

Jag har också valt en lättläst bok denna gång av egoistiska själ. Min hjärna orkar inte annat :-) Men jag hoppas vi skall gilla den.

Boken skall läsas till den 30/30

Vill man hitta till upphovskvinnan bakom "Bloggdalas" bokcirkel och kanske vara med eller bara läsa hennes senaste recension finns den (hoppas jag) här

Nu måste jag verkligen jobba några minuter innan lunch!
Kram

1 kommentar: