Sidor

söndag 9 februari 2014

Vilken vecka! En salig blandning

Natten till onsdag vaknade jag med migrän. Den höll i sig under onsdagen, men jag jobbade delvis. Torsdag fick bort huvudvärken någon timme, fredag nästan helt huvudvärksfri. Igår dunderhuvudvärk hela dagen. Idag bara lite lite huvudvärk. Det var längesedan jag hade sådana här huvudvärksveckor. Gillar dem inte. Hoppas läkaren kan säga något på tisdag i alla fall.

Jag har en arbetskamrat som är lite enligt mig överbeskyddande, fast det har kanske mer med min uppväxt att göra. Ja alltså, min mamma och pappa brydde sig självklart om hur jag mådde. Men läkare var aldrig något som konsulterades.
Så får vi i början av veckan veta att hon åkt hem för att ett av barnen svimmat i skolan. Inte ett mindre barn utan en på sjutton år. Och att de skulle uppsöka läkare.
Självklart vet man aldrig som utomstående varför.
Så skrivs det på fb om feber, feber som stiger. Provtagningar. För en svimning och lite feber tänker jag.
Vi pratar om det på fredagen några av oss på jobbet. Raljerar lite.
Så kommer en statusuppdatering LEUKEMI.
Så hennes mamma gjorde ju helt rätt. Vet inte än men tror och hoppas de upptäckte det tidigt.
Känner denna tjej lite då hon varit en av "mina" ungdomar för en tid. Oj

I torsdags träffade jag Helena och A eftersom de inte skulle vara hemma. Ändrade planer gjorde att jag träffade dem i fredags, igår och kommer träffa dem idag... :-)

Så glad att jag inte behövde jobba idag! Och att jag har ledig helg nästa helg då jag förhoppningsvis är piggare
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar