Sidor

fredag 21 mars 2014

Att smitta



Plötsligt efter de år jag och min man känt varandra verkar vi ha börjat smitta varandra.
Det är i och för sig nästan bara jag som varit sjuk men aldrig i stort sett smittat S. Vilket varit jätteskönt.

Sist smittade jag med min magsjuka. Nu verkar han ha smittat med sin förkylning, ja han har varit lite snuvig. För nu svider halsen massor och huvudet är tungt...

Nästan ledig imorgon, råkade lova att jag kunde jobba vid arton...
Sedan att jag/vi lovat svärmor att ses som bor elva mil bort var en annan sak. Ja, ja.
På söndag har jag lyx, har en gudstjänst klockan elva sju minuter hemifrån. Det är allt känns nästan som en ledig dag...

Nej, nu måste jag sätta igång om det skall bli någon begravning vid tio.

Kram

1 kommentar:

  1. Nej men, inte roligt! Att känna sig snuvig och eländig..Och du, hur var det här med att arbeta lite mindre? Du måste vara rädd om dig!

    Kramar

    SvaraRadera