Sidor

söndag 16 mars 2014

Söndagstankar och löfte

Jag lovar att det snart inte skall vara jul på min blogg längre!

Just nu saknar jag min familj, ja den jag kommer ifrån och som alltid kommer vara min, de som får dras med mig vare sig de vill eller inte ;-) för att vi delar dna.

Jag önskar också att jag inte jobbade tre helger av fyra. Två av de tre jobbar jag visserligen oftast bara söndagen men så himla långt kan man inte åka på en dag. På denna stackars dag skall det helst tvättas lite mm Så när den lediga helgen kommer ja då är jag trött då vill jag helst vara hemma.

Eller i alla fall inte åka ca 25 eller närmare 60 mil för att träffa familjen. Jag saknar detta att bara kunna titta förbi någon timme på en fika, eller ta en kvällspromenad och snacka lite strunt.

Jag som trivs bra för mig själv och har ett behov av mycket tid för mig själv borde kanske inte ha ett så översocialt arbete... Kvoten fylls liksom i veckorna på jobbet.
Samtidgt som jag har behov av att få umgås med nära och kära!
För mig går ekvationen inte ihop alla gånger och det känns trist.
Det känns trist att jag ofta känner att för att orka så får jag försaka umgänge. Som jag ju egentligen får energi av...

Nej, nu måste jag ta mig från mitt kontor och vidare till en kyrka en bit utanför Vimmerby för dagens första gtj. Har så kallad "delad tur" idag kl 11 och klockan 16. Hinner hem två timmar emellan...

KRAM

1 kommentar:

  1. Åhh, usch ja! Det är verkligen inte roligt att man känner att det liksom inte går ihop.. Jag kan förstå din saknad. Och din frustration.

    Hoppas att du ändå för en ok vecka. Kram

    SvaraRadera