Sidor

söndag 9 mars 2014

Vårsol

Nu ni. Jag mår bra igen! Så skönt. Igår var första dagen som jag inte mådde illa och som magen inte protesterade när jag åt.

 Så igår fick det bli panerad fisk med hemmagjord remouladsås och kokt potatis. Mums

Till efterrätt blev det chokladpudding.

I övrigt gick jag en promenad och kollade på mycket sport på tv.

Idag har jag börjat röja på vår inglasade altan, finns en hel del att göra där. Sågade också ned lite sly i tomtgränsen mot grannarna bakåt. För som sagt solen har äntligen kommit tillbaka!
Tvättar och skall ÄNTLIGEN tvätta våra solskyddsgardiner som varit skabbiga i flera år är jag rädd.

Det är ju massor av rolig sport på tv i helgen, paralympics, skidtävlingar i Oslo, skidskytte, alpint både i Åre och långt borta. Och en massa svenskframgångar!

Jag har inte tittat på melodifestivalen, den har för mig förlorat sin charm, punkt

Imorgon skall jag försöka städa här hemma, bytte sängkläder i torsdags när vi började känna oss piggare, badrummet är städat både en och två ggr den senaste veckan... men det finns golv att dammsuga och våttorka och massor att damma!
Vill få in lite vårkänsla NU.

Nu hoppas jag på en bra arbetsvecka vet att jag har en hel del att göra...

Hoppas ni haft en toppenhelg. Nu måste jag strax handla lite.
Kram

3 kommentarer:

  1. Mat är så gott när man äntligen kan äta som vanligt igen :-D

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktig vårkick :)

    SvaraRadera
  3. Härligt, härligt att du äntligen mår bra!!! Och visst är det underbart med sol och vårkänningar!

    Kramar

    SvaraRadera