Sidor

lördag 28 juni 2014

Rastlös

På sett och vis är jag rastlös och i detta är jag lik min mor.
Jag har svårt att bara ta det lugnt, även om jag tycker att jag är lat och ofta bara sitter och inte hinner det jag önskar.
Att hemmet är ostädat osv
Men jag är en av de som tycker det är helt okej med reklampauser, ibland för då hinner jag ju göra... Sitter sällan ned i soffan ett helt program, eller en hel kväll.

Att det sedan vore smartare att, som jag också gör då och då göra en sak och göra den färdig, satsa en hel timme eller två på att städa övervåningen eller vad det nu kan vara. Men där kommer den lata sidan in och jag hattar lite. Särskilt om jag är ledig, för då borde jag ju lata mig och vila... Men det blir varken hackat eller malet.

Nej, det var inte det jag skulle skriva.

Är hos mamma och pappa. Vädret är urtrist så uteaktiviteter lockar inte alls.
Igår flöt dagen på bra, vi var iväg och jag hittade kläder. TVÅ par byxor ett par svarta stretch jeans och ett par kostymbyxor. Samt en ljuvlig linneskjorta i blått/lavendelblå.
Det var också väder så vi kunde gå ut och gå en sväng.

Idag var vi ut vid elva en sväng men det är skitkallt och regnigt så vi tog oss hem relativt fort.
Och som sagt jag är rastlös! Ibland har jag haft med mig något som behövt sys, eller köpt tyg som jag suttit och sytt gardiner av.
Men tänkte jag så långt detta år? Nej, vet att jag inte gjorde det förra året heller. Dumt av mig! Hade väl kunnat ta med mig något att sticka på eller vad som helst.

Jag vill åka upp, jag vill träffa mina föräldrar och jag längtar ofta till Hälsingland. Men jag blir rastlös när jag inte har något att pyssla med.

Andas, njut av lugnet, andas...

Brukar bli några sms till Stefan när jag är här ensam. Samtidigt som jag tänker han skall få känna av att han är ensam hemma... Nej, han mår inte dåligt eller störs sig över mina sms! Jag vet.

Nu skall jag ju köra hemåt imorgon igen och sedan blir det allt annat än lugn och ro så nu skall jag njuta av stillheten och lugnet resten av dagen.
I och för sig tror inte jag att alla människor kanske är skapat att njuta av att göra ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar