Sidor

onsdag 30 juli 2014

Dags för avsked



Så blev det så dags för avsked av en forna konfirmand, hade hoppats att jag skulle vara många år äldre innan den dagen kom.
Framförallt hade jag hoppats att det inte skulle vara en sjuttonåring.

Idag vinkade jag och en kollega av hela konfirmandgänget som vi senare idag skall ansluta till.

Men beslutet togs och det känns rätt, vi har ungdommar här som behöver oss innan, under och efter begravningen.
Hon var en av våra ungdomar för en tid.

Så det känns bra att få gå på begravningen för min egen skull och för andras skull.

Men det sitter en tung fjäril i min mage och gråten ligger i halsgropen. Det räckte med att se bockarna i morse i kyrkan, där kistan skall stå/står nu... Så brast det.

Är tacksam över att jag inte skall hålla i begravningen.
Är tacksam över att jag beslutade mig för att min fina linneklänningsprstskjorta var plagget för dagen. För då kan jag smita in i min prästroll lite... Får bli en ljungblå linneskjorta till också.
Varm är jag redan så.

Det har inte duggat tätt med inlägg här och det kommer det inte att göra nu heller.

Först är det läger en och en halv vecka.
Sedan är det lite kurser och annat.
Men rätt var det är kommer det ett inlägg...

1 kommentar:

  1. Skickar en massa kramar och hoppas att du kryar på dig också från din sommar förkylning!

    SvaraRadera