Sidor

söndag 31 augusti 2014

Bloggdalas bokklubb "än klappar hjärtan"

HTassar tyst på tå, borde inte vara här...
Borde vara i tyst kontemplation. 
Men nu är jag på bloggdalas torg och ska skriva ned lite tankar kring "Än klappar hjärtan" av Helena von Zweigbergk. 

När jag läst 154 sidor och följt två av de tre systrarna. Då var jag på väg att ge upp, tyckte Astrid var märklig och Sandra nej. 
Så kommer en tågresa på några timmar och jag ger boken en chans. 
Lena kommer in i berättelsen och nu börjar jag tycka boken är värd att läsa. 
Men tyvärr tycker jag den är förutsägbar på mer än ett sett. 
Kanske helt rätt i tiden men då ett blekt tråkigt inslag som inte säger något om något. 
Ändå gillar jag boken som spänner sig över en sommar då jag får följa systrarna i deras tillvaro. 
Den var okej som åka tåg bok, men hade kanske inte orkat läsa hela om jag skulle läst den för nöjes skull. 

Skriver detta på min mobil så det får räcka är jag rädd. 

3 kommentarer:

  1. Nähä. Där ser man. Vi fortsätter att ha olika boksmak du å jag.
    Kul att man ser å uppfattar så olika. Hoppas att allt är bra med dej? Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Jag läste den oxå på en tågresa, och det funkade bra, den är lättläst och välskriven men engagerar mig inte det minsta. En ganska ointressant bagatell...

    SvaraRadera
  3. *ler* Jasså du? Du smet ut lite? ;)) Hoppas verkligen att du mår bra och får njuta av tystnad och lugn och ro..

    Ja, jag känner ju inte heller igen mig - trots att vi är fyra syskon och jag är äldst, men jag tyckte ändå boken var bra. Det fanns mycket i den som jag sett hos andra och i andra relationer och denna bok fick mig att fundera en hel del kring hur ANDRA uppfattar sina syskon etc. Sedan så blir jag mäkta irriterad på hur de liksom inte gör något åt sina situationer.. I alla fall i de delar de hade kunnat göra ngt..

    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera