Sidor

tisdag 19 augusti 2014

Tv -serier

Lista helt i min smak

1. Nämn en tv-serie där du sett alla avsnitt minst två gånger?
Okej, daska vi se. ALLA avsnitt var det.

"Big Bang theory" jag älskar den serien!

"How I met your mother"

BBC:s serie om ”Stolthet och fördom” med Colin Firth som mr Darcy. WOW!!! Jag säger bara WOW!!

Finns kanske någon mer...

2. Nämn en serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av?

Oj, "Big Bang Theory"

"Greys Anatomy"

"Navy CIS"

"Heart of Dixie"

3. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att vilja titta på en tv-serie?

Oj, så svårt. Jag är såååå dålig på att komma ihåg namn. Men det finns några brittiska skådespelare som bl.a. Varit med i Miss Marpel som jag gillar...

4. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att INTE vilja titta på en tv-serie?
Jag kan ju inga namn :-( Kan inte komma på ngn serie jag kan googla på heller för att få fram namn.

5. Nämn en tv-serie som du kan citera från?
Skulle jag minnas repliker?! Du skojar...

Fast det klart från de nämnda under fråga ett och M.A.S.H och förmodligen någon mer. Men minnet sviker mig

6. Nämn en tv-serie som du gillar men som ingen annan tycker om?
Ingen annan gillar. Nej tyvärr kommer inte på någon

7. Nämn en tv-serie som du brukar nynna introsången till?
”Big Bang theory", och ”M.A.S.H”

8. Nämn en tv-serie som du tycker att alla ska titta på?
"M.A.S.H"


9. Nämn en tv-serie som du äger på dvd?
"M.A.S.H", "Black adder" "Monty Pyton" ngr olika, "Star trek Voyager" "Star trek Deep space nine" "Star trek next generation" "Star trek Enterprice" "Futurama" "Simpsons".

Fuskar lite och det finns nog någon mer... Fast det är väl egentligen min mans. Har dock sett Star trek Enterprice och Voyager

10. Nämn en skådespelare som startade sin karriär i ett annat forum och senare överraskade dig med sitt skådespeleri i en tv-serie?

Oj. Ingen aning.


Ja så blev det.

Kram

1 kommentar:

  1. Så kul att du också gjorde listan! Visst var den svår?

    Du, jag vill bara att du skall veta att jag i ett par, tre veckor kommer att göra en paus med att kommentera bloggar. Det är av samma anledning som jag skrev om på FB - dessvärre hittar de mig nämligen genom kommentarer på bloggar också.. Suck.

    Men jag återkommer och tills dess vill jag att du tar hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera