Sidor

tisdag 9 september 2014

Glömma en bok

Blev inbjuden att vara med i ett en vecka långt evenemang.

Det går ut på att lämna/glömma en bok på ett ställe där någon kan hitta den och läsa den. Vill de sedan kan de ju ge den vidare eller lägga den på ett nytt ställe.

I boken tyckte skaparen att det var lämpligt om vi skrev något i stil med: Hej du, jag har med flit lagt denna bok här så att du om du vill kan läsa den. Varsågod.

Hon tipsade omen sida som heter bookcrossing.com där kan man gå med gratis och registrera sin bok och släppa den fri. Där får boken ett eget nummer så attdukan följa din bok, du kan skriva ut etiketter med information kring denna sida och dess ide.
Detta kunde jag inte låta bli.
Fast jag funderar på att leta upp en annan liknande sida dånar inte gillade denna. Den var lite komplicerad...

Har lagt ut en bok och får smyga förbi imorgon och se om den är kvar.

Har en del böcker som jag tänker mig skall lämnas på ställen denna vecka.

Skall bli roligt och se om någon går in på bookcrossing och skriver att de hittat min bok. Om jag nu inte byter sida....



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar