Sidor

torsdag 11 september 2014

sammanfattning

Jag vet att sommaren är slut. Fast vet ni augusti är ju också en sommarmånad även om det inte märktes så väl detta år.
Fick ju några dagars sommar nu i början av september istället.

Vet ni jag tycker det på många sett har varit en fantastisk sommar!

Innan sommaren riktigt tog fart önskade jag för min del att jag skulle kunna gå riktigt mycket barfota. Låter kanske lite märkligt som mål för sommaren. Men jag älskar att gå barfota och när jag var liten gick jag barfota så mycket jag kunde hela sommrarna.
Men det är inte lika lätt att gå barfota dels som vuxen för folk tittar på en som om man är en vilde om det inte är på stranden, och för att jag bor i en mindre stad det är mkt glas och annat skit på gatorna.

Men denna sommar har jag befunnit mig på platser där jag kunnat gå barfota!
Dels på en strand i Halmstad, när jag jobbar på lägret är det mest bara gräs och faktiskt nu när jag var iväg på kurs i åtta dagar kunde jag gå en del barfota. Har försökt/passat på att gå barfota även till vår "närbutik" någon gång.

Tyvärr är då mina fötter inte de finaste, har rejält med hud på fotsulorna och hälarna...

Det har ju också varit underbart soligt vilket gjort att jag solat en del, kanske inte så mycket som jag skulle velat då jag ännu inte hittat en badplats jag trivs på och det var ju liksom lite väl varmt att ligga mitt i solen. Även om jag gjorde det ändå...

Började sommaren något smalare något starkare.
Inledde med systerdotters student.

Åkte upp till mamma och pappa en långhelg. var tyvärr uruselt väder och ca 10grader varmt. Men jag fick träffa mamma och pappa.

Jag åkte med H till Ullared och storshoppade allt från plastpåsar och regnkappa till julklappar.

Hade 35-års middag/fest för vännerna här. Så roligt att äntligen ses.

I början av juli hände ju det där som inte får hända, en av mina gamla konfirmander och unga ledare dog i sviterna av cancer. När vi alla trodde det vänt åt rätt håll.

Jag var då med min man i Halmstad och det blev fina dagar att bara ta vara på livet och att umgås med hans storebror med familj. Vi grillade korv på stranden i solnedgången mm

På vägen hem hamnade vi i Ullared och på Gekås jag och min man...

Vi var och hjälpte svärmor riva uteplats.

Jag har badat mer än vanligt, tränat en del.

Så började jag jobba i slutet av juli. Hade sommarkonfirmander som var helt underbara. Lika slitigt som vanligt och jag blev riktigt sjuk mitt i. Men det blev så bra.

Ledig en vecka, kallt och trist väder. Jobbade en vecka och så bar det av på kurs och under denna kom solen och värmen tillbaka en sväng.
Strax innan kursen kommer nästa kalldusch ytterligare en av våra ungdomar har dött blott 20 år. Detta skedde hastigt.

Men jag skulle ändå sammanfatta detta som en riktigt bra sommar. För det har varit sommar.
Jag har gått barfota, ätit massor med jordgubbar och njutit av solen.
Ödmjukt blivit påmind om det viktiga i livet och avslutat den med en retreat bara för  min egen skull.


2 kommentarer:

  1. Det var en fin sammanfattning av sommaren trots en del sorgligheter.
    Min sommar är ju inte riktigt slut än...
    Snart ses vi!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr tar inte döden uppehåll även om det är sommar o sol o bad..
    Man blir påmind om hur bräckligt livet är..
    Du får ha en bra dag ,kram.

    SvaraRadera