Sidor

måndag 20 oktober 2014

Att förbereda

Imorgon skall jag till banken igen för att få veta om vi har möjlighet att ge ett bud på huset vi vill ha.

Om så är fallet kommer allt sätta igång med väldig fart. Då måste vårt hus ut till försäljning som igår, alltså NU!

I helgen började vi plocka lite i förrådet i källaren, ser genast mkt bättre ut.
Idag har jag städat  vinden som ser riktigt trevlig ut den med.

Sedan har jag också plockat lite här och lite där syns knappt men det är gjort.
Ska vi flytta är det jätteskönt att ha påbörjat slängandes av saker, ska vi inte flytta kommer hemmet vara någorlunda genomgått. Då kan vi njuta av att huset ser bra ut invändigt, vi slipper öppna ett skåp, dra ut en låda och tänka fy sjutton jag borde...
Ja i alla fall ett litet tag...

Önskar ibland att jag kunde stänga av tankeverksamheten.
Kanske lider du inte av detta, men när jag var tonåring ja egentligen ända tills jag träffademin man, var jag kär så kunde jag ju i tanken planera allt från bröllop till vart vi skulle bo. Som lite mer vuxen än mer ingående kring arbete, bostad, barn. Tankarna skenade iväg utan attjag riktigt kunde göra något åt det.

Nu skenar tankarna iväg kring huset vi har tittat på.
Dels kring hur man köper säljer hus, hur mycket kan man pruta, vad gäller vid dolda fel och så vidare.
Men vad kanske "värre" är, jag har redan flyttat in. Ja i tanken alltså. Redan planerat för ifall vi får tillgång innan vi måste släppa detta hur kan vi göra då...
Funderat på gardiner då det är ca 3m i takhöjd på sina ställen.

Kan hejda mig ibland förstår att det inte är så klokt, men rätt var det är kickar dagdrömmandes in och drariväg med mina tankar.
Stundom roligt stundom utmattande.

Så kanske förbereder jag för flytt, kanske bereder jag för ett välstädat hem att fortsätta leva i...

1 kommentar:

  1. Jo men sån e jag med :)
    Fast i kärleken har jag lärt mig att inget blir som man tänkt, så är det bara....
    Ha en skön kväll !!

    SvaraRadera