Sidor

onsdag 24 juni 2015

Inför

sitter nu framför tvn och äter lite jordgubbar.
Har precis rensat ut garderoben och mina två byrålådor, lite skall skänkas och en del kastas. Hade egentligen tänkt städa ur sovrummet helt och hållet.

Har en ovana som jag vill skylla på mamma, redan som barn hängde jag halva min garderob över stolsryggen, vad jag minns lät min mamma och pappa mig göra detta. Inlärt beteende... Eller så är jag bara slö. En dum ovana är det i alla fall!

Men det hann jag inte, vad jag däremot hann var att plocka fram alla böcker som hamnat under sängen och som jag puttat hit och än dit när jag städat. Passade då också på att dammsuga riktigt ordentligt under och bakom sängen.

Dessutom är nästintill all tvätt tvättad, jag/vi har inte haft gigantiska mängder, men lite tvätt som liksom ratas för mer akuta kläder och handdukar som måste tvättas. Och två veckors vanlig tvätt.

Tycker liksom det är trist att börja semestern med att tvätta.

Min man köpte idén med att ta med tält och sovsäckar mm i bilen på semestern!

Jag kommer börja min semester på allra bästa sett. Med en tur till Ullared, dessutom med två av mina favoritpersoner. Den ena är Helena och den andra älskade lilla Edvin.

Hoppas ni har det bra.

Och snälla snälla ni, be till vilken gud ni vill, håll tummarna, dansa soldans eller vad som nu kan hjälpa så vi får njuta av sol och värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar