Sidor

söndag 21 juni 2015

Midsommarhelg

  Började helgen med att se att Hemtex hade dessa för halva priset, tyckt att 599kr/st känts lite för dyrt. Mest för att min man kommer tycka de är hemska.
Men imorgon anländer de, så till nästa helg ska det bäddas fint i våra sängar.
 Vi har haft regn och kallt fredag,  lördag, jag har å andra sidan jobbat så...
Detta fick bli efterrätt på midsommarafton, snickerskladdkaka, ja och jordgubbar såklart!

Blev lite paff när jag öppnade den nya kartongen med ägg. Jag har för vana att köpa ägg från ett hönseri relativt nära oss och de är i övrigt sjysta förhållanden osv
Ett av äggen är därifrån, det andra inte, kunde nästan tro det var vaktelägg...

Idag har jag varit ledig och det har faktiskt inte regnat än...
Så vi har äntligen klippt vår gräsmatta och börjat gräva i en rabatt där det enbart växer praktlysing, ja nästan för förra året påbörjade jag arbetet där. Det går så mycket lättare när man kan hjälpas åt! Vi har dödat sniglar som inte är jättemånga i år. Tror vi hittade ägg, som nu ligger i soptunnan, har tömning på tisdag.
Vi har sedan de förra ägarna områden i trädgården som är igenväxta av två sorters blommor. Vill ha båda sorter men VÄLDIGT mkt mindre.

Nu får det bli en slö kväll framför tvn, kanske lite virkning...
Ni ska få se vad jag sysslat med nu på senaste tiden.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar