Sidor

lördag 13 juni 2015

Nu har alla sommarlov i vår lilla stad. Igår fick äntligen gymnasiets treor sin student, fick tyvärr inte hålla talet då jag fick ta en begravning men så är det.

Som för övrigt var den sista på många många veckor vilket känns så skönt! Förra året och förra hösten hade jag lite fler begravningar än vad jag egentligen borde. Inser det tog hårdare än jag just då insåg.

Nu är det två veckor kvar till SEMESTER, den som kommer kommer vara fullmatad men sista veckan tänker jag försöka jobba halvdagar tack vare all komp jag har att ta ut. På så sett hoppas jag hinna städa igenom huset, tvätta, putsa fönster och lite smått och gott innan semestern.

Något som förvånar mig är att min man verkar vara inställd på att vi skall iväg lite på semestern. Kanske Uppsala, kanske Göteborg, kanske båda...

Men sedan har vi fönster att renovera! Med mera

Det jag ser fram mest emot är lata dagar i halvskugga i en skön vilstol, med lite virkning eller en bok!

Och om jag skall vara egoistisk hoppas jag även att min kära vän H med familj blir hemma lite och gör om i sitt hus. Då blir det en och annan tur till ALV mm

Har ledig helg, jobbade tre dagar denna vecka. Så skönt. Tycker det är toppen att kunna ta det lite lugnt innan semestern. Brukar kunna ha haft en lugn period i maj men NEJ ingen lugn och ro i år.

Nåja nu får vi se vad denna dag har att erbjuda. Underbart sommarväder i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar