Sidor

torsdag 18 juni 2015

Sommartankar

 Längtar så efter detta, ja inte kanske att ha en slända på benet så mycket som sol och värme. Jag vill ligga i en solstol och njuta!
Eller vara vid havet och borta ned fötterna i sanden!


Jag hade inte tänkt åka till Ge Kå's denna sommar, men så var några bekanta där i helgen och så säger Helena när jag var där idag att hon behöver/vill åka.
Nu kommer det inte bli en lika full vagn som förra året!
Men jag inser att det är ett och annat jag skulle vilja kika efter...

Annars i sommar på semestern som det är en vecka kvar till så, är planen att renovera i alla fall två par fönster, jobba i trädgården, gå på släktkträff på Stefans sida, troligen blir det en Stockholm-Uppsala-Arbrå tur med en trolig avstickare till Mölnbo.
Med andra ord blir det att umgås mkt med släktingar och vänner.
Vilket jag anser är bland det viktigaste och ändå sker det alldeles för lite vilket jag helt klart är en bidragande orsak till själv.
Så på sommaren får man försöka hinna.
Hoppas att familjen Ö blir hemma lite mer denna sommar.

Innan semestern skulle jag vilja hinna ett och annat...
Virka klart min poncho, hade helst velat ha den imorgon men kommer inte sitta uppe halva natten och brodera!
Skriva brev!
Putsa de sista två fönstren på bottenvåningen, älskar putsade fönster.
Städa sovrummet riktigt ordentligt, fina lakan beställda idag.
Tvätta några maskiner tvätt, bla ett vintertäcke.
Och lite lite i trädgården.
Får se om det skall planeras Ullaredsresa också...
Nästa vecka kommer jag försöka kompa ut så mkt tid som möjligt har tid att ta av!

Hoppas du får en härlig midsommarhelg.
Jag skall jobba en del.
Kram


1 kommentar:

  1. Vad fint det var att se dig igen! Hoppas att du får precis en sådan ledighet du skulle vilja ha!

    Kramar

    SvaraRadera