Sidor

torsdag 23 juli 2015

Att vara hemma

Jag är hemkär dessvärre eller som tur är, är min man också hemkär. Beror ju lite på hur man ser det.
Hur som helst, i måndags njöt vi bara av att vara hemma, plockade undan våra saker som vi bara ställt innanför dörren.
Ja det klart jag storhandlade också...
Sedan har vi spelat detta spel bland annat. Nyinköpt i Stockholm. Det är ett spel där namnet är väldigt talande Pandemi, alltså inte bara epidemi utan pandemi.
Spelet går ut på att man tillsammans skall försöka bota all sjukdom som sprider sig i världen. Som spelare har man en karaktär som kan vara till mer eller mindre hjälp.
Ett intensivt, snabbt och enligt mig roligt spel. Man bör dock kunna engelska, tror det kanske finns på svenska...

I tisdags gjorde vi inte heller så mycket men igår fick det bli lite gjort.


Vårt skåp där vi har te och kaffe med mera blev röjt och skafferiet. Har fått mycket bättre ordning sedan vi köpte de vita korgarna som syns, men så ibland är jag slarvig eller det blir fullt.
Nu är det rensat på det där bäst-före-datumet gått ut...
Ja och uttorkat och iorningplockat.
Detta gjorde att S städade ur under diskbänken och plockade om lite annat förutom att hjälpa mig.



Sedan blev det lite blåbärsplockning, tror inte vi plockade ett enda bär förra året och de massor vi plockade året innan var nu uppätna. Men nu finns det lite igen så även om vi inte kommer ut igen så har vi lite.
Idag bär det av till Astrid Lindgrens värld med Helena och barnen, ska bli roligt!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar