Sidor

måndag 20 juli 2015

Borta bra men hemma bäst

Ja, det är nog så det är.
Fast lite skillnad tänker jag att det är om man bor hemma hos andra eller i egen stuga/husvagn (alternativt hyr ngt)
Det är det där med att styra över saker och ting själv....
Nu har vi haft en bra dryg vecka borta absolut.

Vi har blivit så bortskämda med mat och efterrätter.
Så pass att jag nu längtar efter att laga mat igen vilket var så längesedan!
Träffat många släktingar på båda håll och umgåtts med varandra, vi har också handlat en del men mer om det senare.
Bilderna kommer lite huller om buller men detta var ju faktiskt i början av semestern i Stockholm när min man och jag gick med hans mormor till fjällgatan och fikade. Sämre utsikt kan man ha vill jag lova


Här hamnade visst bilden på kaffebordet på 70årsfesten vi hamnade på hos min farbror, vilket innebar en släktträff där få fattades. Mycket trevligt




Uppsala domkyrka fick sig ett besök när vi var där
Här två favoriter från Stockholm 






Speciell himmel över Arbrå som ju också var den näst sista anhalten




Jordgubbstårta på 70 årsfesten


Som sagt bilderna hamnade huller om buller, ledsen för det. Här är vi nästan hemma och här är det vatten på båda sidor om vägen, vackert tycker jag.



Sista stoppet innan vi körde sista biten blev Motala där vi på "Sjöglimten" åt middag, god mat till bra pris.


När vi åkte från mamma och pappa i Arbrå åkte vi till Mora, här kollade vi staden, köpte skor och tja tog oss i mål...




Igår begav vi oss av hemåt för jag/vi längtade hem!
Vi började i Hälsingland, sedan Dalarna, Värmland, Närke, Västergötland och till sist Småland.
Färdades kring en hel del små vägar men såg mkt fint

Idag blev det storhandling efter en dryg vecka borta
Nu har jag en vecka kvar, ska försöka njuta så mycket som möjligt!

1 kommentar: