Sidor

tisdag 7 juli 2015

Fick sova

Ja inatt fick jag sova om än lite oroligt, natten innan blev det nästan ingen sömn alls men det var både den ständiga hostan och värmens fel.
Hostan är värst, själva snuvan är i princip över.

Nu väntar jag på att min man skall vakna. Vi behöver komma hemifrån även om vi snart skall åka iväg på en liten resa så blir det en tripp till Linköping idag.
Vi får helt enkelt ta det lugnt och i den takt jag orkar. Finns ett glass-ställe där det tillverkar sin glass som kommer få ett besök. Jag tar distriktsköterskans ord från att jag var 5-7år som en ordination för livet. Nämligen den att hon ordinerade glass. 
Jag drack inte tillräckligt någonsin som barn och kan än idag komma på mig själv med att ha druckit enbart kaffe en hel dag.
Så jag förstår ju att det dels var för att jag skulle få i mig vätska och troligen för svalkans skull.
Men jag hävdar fortfarande att glass är bra när man är förkyld/sjuk.

Ja innan jag nu skriver färdigt har min man vaknat och jag hunnit duscha mm.

Vå Linköpingsresa är lite av en tradition det är minst tredje året i rad vi åker upp. Vi brukar gå på stan, äta mat, äta glass och gå på bio.
Bio blir det inte i år, den tar vi kanske i Uppsala istället.
Förstår att min man vill iväg lite, under ett år åker han mellan vårt hem och arbetet, någon tur till sin mamma och någon resa till Västervik.

På torsdag blir det att fixa iordning hemma och börja packa.
Längtar så till Stockholm, på sett och vis skulle jag vilja ha Stockholm närmare, samtidigt inte blir lite mer speciellt att bara komma dit ibland.

Nej, dags att strax åka.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar