Sidor

söndag 26 juli 2015

Semesteravslut

jag är så tacksam för att vi i Sverige har generöst med semesterdagar att ta ut!
Är också glad över att jag ska jobba men att jag är iväg på läger större delen av de första två veckorna och att jag därefter har en vecka kompensationsledigt. (Att vi sedan jobbar så att vi skulle kunna få en vecka ledigt plus en veckas komp att ta när vi vill. Det är en annan sak)

Älskar min anemon som växer i ett hörn av trädgården, lite oregerlig men...

Vi har hunnit vara gifta i fem år i år!
Detta uppmärksammade vi med god mat och bubbel
 Kalvsnitzel och färskpotatisgratäng


Vi gillar att spela spel och köpte ett nytt riktigt roligt spel på semestern så när S dukat undan middagen och innan vi orkade efterrätt drack vi lite bubbel och spelade spel. Kunde faktiskt sitta i vårt inglasade uterum. Tyvärr började jag få migrän här som sedan bröt ut. Så jag la mig strax innan tio.
Klippte gräs den dagen och var lite romantisk, mest kul att testa.
Idag har vi varit hos H och P och ätit lunch och fikat, lilla A tyckte att servetterna med Pippi på skulle dukas ut såhär.


Dessa två funderar jag på att göra och kanske blir de till julklappar... Har i alla fall beställt garn då det var rea.
Vad säger ni? Ngt att ha?



Ja ni nu är det dags att börja arbeta igen. Vi fick bubbel kvar så det har vi nu smaskat i oss.
I övrigt försöker jag nu tvätta så jag har kläder att ta med på lägret.
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar